niedziela, 6 lipca 2014

Pstrąg pieczony w piekarniku

  Dzisiaj na obiad mieliśmy pstrąga. Potrawa prosta jak drut i jaakże pyszna :-). Po łososiu, pstrąg jest moją ulubioną rybą. Ogólnie przepadam za rybami, potrafię zjeść ot tak puszkę tuńczyka...

SKŁADNIKI DLA DWÓCH OSÓB:

1. 2 pstrągi.
2. 2 ząbki czosnku. 
3. Masło - ilość wedle uznania.
4. 1 cytryna.
5. Koperek - najlepiej świeży.
6. Sól i pieprz. 




PRZYGOTOWANIE:

Rybki starannie myjemy i osuszamy. Nacieramy w środku solą i pieprzem, wkładamy kawałki masła i czosnku. Posypujemy koperkiem i skrapiamy cytryną (ja potrzebowałam pół cytryny). Następnie umieszczamy pstrągi w folii aluminiowej bądź rękawie (u mnie to najczęściej rękaw). I zostawiamy na 40 min - 1 godz w lodówce. 




Później pieczemy naszą pakę przez pół godziny w 200 stopniach. I gotowe ;-). 
Druga połowa cytryny przydała się podczas jedzenia.




PS Niektórzy obcinają głowy - przyznam, że nie pozbyłam się nawet płetw, gdyż po prostu nie potrafię tego zrobić. (PANICZNIE SIĘ BOJĘ!). Aczkolwiek na talerzu preferuję ryby bez oczu :-p.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz