wtorek, 22 lipca 2014

Cienkie i kruche ciasto. Moja domowa PIZZA!

Od kilku lat zmagałam się z różnymi przepisami na ciasto. 
Pierwsze 'martynowe' pizze były napompowanymi ciastami - ble. 
Obecny przepis jest naprawdę sprawdzony, 
bowiem to włoskie danie przygotowuję co najmniej raz w miesiącu. 
Nie opuszczam tego przepisu od dwóch lat.
NIGDY nie zawiódł.

Aha, ciasto po upieczeniu nie opada i jest sztywne :-).


SKŁADNIKI: 
(Spora pizza - blacha)

1. Kubek mąki.
2. Pół kubka letniej wody.
3. 20 gram świeżych drożdży.
4. 1 łyżeczka cukru.
5. Szczypta soli.
6. 1 łyżka oleju.

PRZYGOTOWANIE:

W kubku miażdżymy drożdże, dodajemy cukier i sól. Zalewamy wodą. Mieszamy.
Rozpuszczone drożdże przelewamy do mąki z olejem.
Ugniatamy ciasto.
Można odczekać, aż ciasto wyrośnie pod przykryciem - 20 min, 
jednak ja nie czekam,
i tak wychodzi takie samo :-).
Wykładamy na oprószoną mąką blachę. 
Piekłam pizzę przez 10 min - trzeba jednak zaznaczyć, że mam nowy piekarnik. 


PIZZA z salami, mozzarellą, pomidorami i oliwkami.












Brak komentarzy:

Prześlij komentarz