wtorek, 29 lipca 2014

Przepis na knedle ze śliwkami

Nie wierzę, że udało mi się zrobić dobre knedle :-D. 
Nie kryję radości... Bo naprawdę nie wychodziło mi to danie, chociaż bardzo je lubię.
Teraz wiem, że robiłam źle 2 rzeczy: 
ugniatałam bez pomocy praski zimne ziemniaki i dodawałam za dużo mąki.

SKŁADNIKI:
(ok. 15 sztuk)

1. 6 dużych ziemniaków.
2. Szklanka mąki - lub i nie, ale to dalej w przepisie.
3. 2 jajka albo 1 duże.
4. Szczypta soli.
5. Śliwki.

Do gotowych knedli warto dodać smażonej bułki tartej, masła i cukru.

PRZYGOTOWANIE:

Gotujemy ziemniaki. Po ugotowaniu przeciskamy je przez praskę i czekamy aż ostygną. 
 







Następnie dzielimy zmielone ziemniaki na 3 części - "znaczek Mercedesa"




Wyjmujemy jedną część i zasypujemy to miejsce mąką 
(wtedy wiadomo ile naprawdę potrzeba mąki).




Dodajemy resztę składników i ugniatamy ciasto. 




Trafiło mi się podwójne żółtko!




No i robimy knedle ;-)




Gotujemy je we wrzącej, osolonej wodzie. Kiedy wypłyną, czekamy jeszcze 2-3 minuty i wyjmujemy!




Posmarowałam knedle masłem i posypałam cukrem.




Ciasto idealne. Smacznego :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz